Pages

Tuesday, April 05, 2011

kulat akal

aku seperti hanya berada dalam dunia aku sendiri tapi aku merasakan dunia aku amat indah.. sama macam Alice in Wonderland. disebabkan itulah aku baru dengar cerita pasal pendusta-pendusta agama yg sibuk nak bakar al-quran.

sebelum ini, aku ada dengar dr ali bercakap-cakap tentang hal ini.. tapi telinga aku cam ada sedikit trouble. semalam, waktu lepak minum dengan tuan empunya gym di sungai iaitu bro regim, isu ini dibangkitkan terus masuk ke corong telinga aku yang kekosongan. takpe, aku nak tunggu dua hari lg apa akan berlaku.. mungkin akan berulang sejarah binasanya tentera bergajah abrahah dengan burung-burung Ababil yang membawa Sijjil atau batuan kecil dari tanah yang terbakar..

atau mungkin juga Allah akan memperlihatkan keAgunganNya dengan cara yang berbeza..

apapun, tak payahlah kita layan kebodohan pak pandir-pak pandir moden yang bodoh ini.. firman Allah yang bermaksud : "Dan janganlah kamu mencerca berhala-berhala yang mereka sembah yang lain dari Allah, kerana mereka kelak akan mencerca Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan" (al-An'am, ayat 108)

dan juga ada ayat ni.. "Dan janganlah kamu berbahas dengan ahli kitab melainkan dengan cara yang lebih baik, kecuali orang-orang yang berbuat zalim dari mereka. Katakanlah (kepada mereka): Kami beriman kepada Al-Quran yang diturunkan kepada kami dan kepada Taurat dan Injil yang diturunkan kepada kamu; dan Tuhan kami, juga Tuhan kamu, adalah satu; dan kepadaNyalah, kami patuh dengan berserah diri" (al-Ankabut, ayat 46)



No comments:

Post a Comment