Pages

Monday, June 06, 2011

pengucapan ringkas kepada yang berkata celaka

aku hairan betul la dengan sesetengah mentaliti masyarakat yang mengaku dia adalah seorang islam yang beriman. kau memang layak bergelar pelakon pentas..

terang dan jelas depan mata aku.. kau herdik, maki hamun dan mecaci cela sekawan semut hanya kerana mereke-mereka itu menghurung gula. sedar tak kau akan perlakuan kau itu? herdik, maki hamun dan mencaci cela pada makhlukNYA. fitrah semut mencari manis, tak mungkin semut mencari garam untuk santapan. takkan papa kedana pun kau walau sang semut mengambil sekilo gula dari ehsan kau."celaka punya semut!!" herdik kau.. tanpa kau sedar, dari apa yang kau katakan membuatkan muka kau terpalit dengan celaka yang berganda-ganda.

tidak ALLAH jadikan sesuatu itu dengan sia-sia.. paling tidak , ia dijadikan untuk menguji iman seseorang. kalau kau di kalangan orang-orang yang beriman dan berfikir waras, kau akan beruntungkan sabut. kalau kau di kalangan orang-orang yang bodoh dan tidak waras, kau akan beruntungkan batu yang lemas di dasar sungai yang keruh.. sekeruh hati kau! aku harap kau tak sesat..

No comments:

Post a Comment